Når dit barn starter i skolen

Du kan tro, vi glæder os til at se dit barn på Solbjergskolen. Her er lidt om, hvad du kan forvente.

Når dit barn starter på Solbjergskolen, kan du forvente:

Tæt kontakt med dit barn

Du er den, der kender dit barn bedst, og derfor er du en vigtig samarbejdspartner for os. Vi vil have et åbent og ærligt samarbejde med dig, hvor vi i fællesskab hjælper hinanden med at give dit barn og dit barns klassekammerater de bedste betingelser for at lære og udvikle sig.

Tydelig information om dit barns skolehverdag.

I ugeplanerne på Aula vil du kunne læse om undervisningen og hverdagen i dit barns klasse. Her vil du også kunne finde information om indholdet i både den faglige og den understøttende undervisning. Du skal hjælpe os med at forberede dit barn på, hvad der skal ske i skolen, og det gør du ved at læse og tale om indholdet i ugeplanerne sammen med dit barn.

Skole-hjemsamarbejde med fokus på dit barns læring og trivsel

Skole-hjemsamarbejdet på Solbjergskolen har fokus på dit barns læring og trivsel, og vores samarbejde med hinanden tager afsæt i dit barns faglige og sociale hverdag i klassen.

Når vi er sammen med dit barn i undervisningen, indsamler vi data gennem elevsamtaler, testresultater, elevprodukter, iagttagelser og observationer, og det er disse data, der danner udgangspunkt for vores samarbejde og samtaler om dit barn.

Forældremøder med fokus på det fælles ansvar

Forældremøderne på Solbjergskolen har fokus på både læring og klassetrivsel. Dit barns klasse danner ramme for dit barns hverdag i skolen, og det er en fælles opgave at samarbejde om et godt klasse- og læringsmiljø for alle elever i klassen.

Det er vigtigt, at du viser dit barn, at du deltager i skole-hjemsamarbejdet ved at møde op til forældremøder, skole-hjemsamtaler og klassearrangementer, og vi forventer, at du bakker op om de fælles aftaler, som bliver lavet, når vi mødes med hinanden.