Før dit barn skifter skole

Overvejer du, om dit barn skal skifte til Solbjergskolen? Du er altid velkommen til at kontakte os.

Hvis du skal flytte til Solbjergskolens skoledistrikt

I så god tid som muligt skal du kontakte Solbjergskolens kontor og fortælle, hvornår du flytter til Solbjerg, hvornår du ønsker, at dit barn skal starte og på hvilket klassetrin.

Hvis dit barn skal starte i 0. - 3. klasse, vil du blive ringet op af enten Berthe Ørndrup eller Jacob Oliver Andersen, som begge har ansvaret for indskolingen. Hvis dit barn skal starte i 4. - 9. klasse, vil du blive ringet op af Lene Koch Borchmann, som har ansvaret for mellemtrin og udskoling.

Det er vigtigt for os, at dit barn får den bedst mulige start på Solbjergskolen, så i den første samtale med dig, vil vi gerne vide lidt om dit barns personlige, sociale og faglige trivsel og udvikling, så vi efterfølgende kan finde frem til den bedste klasseplacering.

Herefter inviterer vi dig til et opstartsmøde med det nye klasseteam, hvor vi laver nærmere aftaler for dit barns start på Solbjergskolen.

Hvis du bor i et andet skoledistrikt og ønsker skoleskift til Solbjergskolen

Du skal følge samme procedure, som beskrevet i ovenstående afsnit.

Her skal du være opmærksom på, at det ikke er sikkert, at der er plads på den ønskede årgang. Der er som udgangspunkt ledige pladser, hvis der er færre end 24 elever i gennemsnit på klassetrinnet.

Når dit kommer fra en anden skole, kan du forvente

• At vi har forberedt os på at modtage dit barn

I forbindelse med dit barns skoleskift til Solbjergskolen er du bedt om at give tilladelse til, at vi må indhente informationer om dit barn fra dit barns tidligere skole. Dette gør vi for at hjælpe dit barn med at komme godt i gang med hverdagen i den nye klasse og for at kunne planlægge en undervisning, der tager højde for dit barns styrker og udfordringer.

• En tæt dialog om opstarten i den nye klasse

Når dit barn er startet i sin nye klasse, kan du forvente at blive inviteret til et statusmøde med klasseteamet. På statusmødet taler vi med hinanden om dit barns og dine oplevelser af opstarten i den nye klasse og laver aftaler, der skal hjælpe dit barn med at falde hurtigt til i den nye klasse.