Et godt samarbejde mellem skole og hjem

Vi har tillid til hinanden og vi bakker hinanden op på Solbjergskolen. Læs mere om hvordan vi samarbejde med dig som forælder.

Forventninger og samarbejde

Det gode samarbejde mellem hjem og skole

Solbjergskolen er hele Solbjergs skole, og skolen emmer hver dag af liv og fungerer som et lokalt samlingspunkt. Det er vi stolte af på Solbjergskolen, og det gode samarbejde mellem skole og hjem betyder meget for os.

Vi har tillid til hinanden

Vi har tillid til dig, og vi tror på, at du vil gøre dit bedste for at hjælpe os med at give dit barn en god hverdag i skolen.

Vi har en fælles opgave

Dit barns klasse danner en vigtig ramme om dit barns faglige og sociale udvikling samt trivsel. Som forælder på Solbjergskolen forventes det, at du deltager i arbejdet med at skabe et godt klasse- og læringsmiljø for alle elever i klassen.

Vi bakker hinanden op

Det er vigtigt, at du viser dit barn, at du deltager i skole-hjemsamarbejdet ved at møde op til forældremøder, skole-hjemsamtaler og klassearrangementer, og vi forventer, at du bakker op om de fælles aftaler, som bliver lavet, når vi mødes med hinanden.

Vi signalerer, at skolearbejdet er vigtigt

Vi forventer, at du læser vores ugeplaner, så du kan hjælpe os med at forberede dit barn på, hvad der skal ske i ugens løb, og det er din opgave at sørge for, at dit barn har tid til at arbejde med skoleopgaverne derhjemme.

Som forælder kan du forvente:

En hverdag med fokus på læring og trivsel

På Solbjergskolen skal det være sejt at lære noget og at være nysgerrig på viden. Vi engagerer os i dit barns læring og trivsel, og vi arbejder hver dag på at skabe de bedste rammer for, at hver eneste elev på Solbjergskolen oplever at være en værdifuld del af et fagligt og socialt fællesskab

Tæt kontakt om dit barn

Du er den, der kender dit barn bedst, og derfor er du en vigtig samarbejdspartner for os. Vi vil have et åbent og ærligt samarbejde med dig, hvor vi i fællesskab hjælper hinanden med at give dit barn og dit barns klassekammerater de bedste betingelser for at lære og udvikle sig.

Tydelig kommunikation i hverdagen

For at du kan hjælpe dit barn med at forberede sig på skoledagen, vil du modtage ugeplaner og nyhedsbreve, som fortæller om emner, opgaver og aktiviteter i den faglige undervisning. Ugeplanerne giver også dig mulighed for at følge med i undervisningen i klassen.

Hvis der er noget, som vi ønsker at drøfte med dig i forhold til dit barns skolehverdag, vil du blive kontaktet på AULA eller på telefon, og du er selvfølgelig også altid velkommen til at kontakte dit barns klasseteam.

Forældremøder og andet

Hvert skoleår på Solbjergskolen indledes med forældremøder på alle årgange. Det det enkelte klasseteam, der sørger for, at der afsættes tid på forældremødet til at drøfte rammerne for skole-hjemsamarbejdet, kommunikation på AULA, besøg i klassen og andet.